Dagboek 

Info en foto's van de dagen, dat we met de GSA onderweg zijn of er aan sleutelen
Klik op de datum om het artikel te lezen.

 

2012

14-4-2012 GSA weer ophalen uit de stalling
16-4-2012 APK
   
   
   

 

 

2011

9-5-2011 GSA ophalen uit de stalling
14-5-2011 Distrubitieriemen vern.
23-5-2011 Benzinepomp er op en rijden, maar.....
2-6-2011 APK
3-7-2011 Klasiekertoertocht Sint oedenrode

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GSA uit de stalling.

 

Maandag middag om 1400u zouden Leon en ik naar de stalling gaan om de GSA rijklaar te maken en naar mijn huis te brengen. Dat liep ietwat anders als gepland.

Na de GSA van z'n hoes te hebben bevrijdt en de motorkap open gedaan de accu gemonteerd en starten maar. Nu heeft de GSA 10 jaar stil gestaan dus even doorstarten was geen luxe natuurlijk. 
Maar de motor wilde niet aanslaan. Even wat benzine in de carburator gegooid en ja hoor lopen.
Conclusie was dus geen brandstof. Uit eindelijk bleek, dat de benzinepomp was overleden.
Hierop hebben we besloten om de GSA op een andere manier over te brengen. En na zo'n 20 min. stond de GSA bij mij op eigen terrein.

Eerst volgende wat te doen is dus een benzinepomp regelen. 
Die blijkt dus niet zomaar meer te koop te zijn en dus gaat Leon deze bij het magazijn van de GS/a vereniging kopen. 
Betekent wel, dat de GSA nu twee weken stil staat, maar er is genoeg te doen. Om te beginnen nieuwe distrubitieriemen. Is geen overdaad na 10 jaar.

 

Naar boven

 

 

 

 

 

 

 

14-5-2011

Distributieriemen vernieuwen

Vandaag de riemen dus vernieuwd. 
Half uurtje frontje verwijderen, de koelfan en tunnel weg halen.



Nieuwe riemen erop.

En weer half uurtje dicht bouwen.
En nu nog wachten op de benzine pomp en dan kan de dame lopen.

 

 


Naar boven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23-5-2011

Benzinepomp er op en rijden, maar.............

 

De nieuwe benzinepomp binnen gekregen van De Graaf. Vandaag gemonteerd en niks.
Geen benzine opzuigen. Eens geprobeert met een losse jarrycan benzine en perfect we krijgen benzine. Moet het dus ergens tussen tank en pomp niet goed zitten. 



Dan maar eens in de kofferruimte het dekseltje weg gehaald. En daar zat dus het probleem. Tuutje van het flotter element was afgebroken. Gelukkig had Leon er nog een op zolder dus die er in gezet, slang er op en... jawel lopen.

Wij meteen even een rondje om het huis gedaan en rijden zoals een GSA hoort te rijden. Tot....... bij nog een rondje ineens geen vering meer rechts voor. Helaas bol geklapt. Nu dus wachten op twee nieuwe bollen voor en dan maar eens een afspaak gaan maken voor de APK.

wordt vervolgd.

 

Naar boven

 

 

 

 

 

2-6-2011

APK

Afgelopen woensdag 1 juni had ik een afspraak voor de APK bij MerkService in Rooi.
De wagen van te voren lekker warm gereden en keurig op tijd stond ik voor de deur. De apk meester begon met de keuring en werd steeds verbaasder over de conditie van de wagen na 10 jaar stil staan.
Uit eindelijk is de GSA goed gekeurd. Enige afkeur was, dat de linker achter gordel niet goed was. Deze er ter plekke eruit geschroefd, waar na de wagen afgemeld kon worden.

Op weg naar huis, 200meter voor m'n woning stopt de GSA er ineens mee. Dood, helemaal niets meer. Leon gebeld, die me even naar huis heeft gesleept. Bij naarder onderzoek bleek, dat het koolstof stiftje in de verdelerkap was afgebroken/vergruist. Dan is het prettig om een en ander bij Leon op voorraad te hebben. Nieuwe verdelerkap erop en klaar.

Vandaag zo'n 40km in de directe omgeving van het dorp gereden en de GSA houd zich goed. We kunnen gaan genieten van de auto.

Wordt vervolgd

 

Naar boven

 

 

 

 

 

 

 

3-7-2011

Toertocht 

Elk jaar wordt op de 1e zondag van juli in Sint Oedenrode een toertocht gehouden voor klasieke auto's van elk merk. Dit jaar konden we dus mee doen met de GSA.

Hier onder enkele foto's. Twee  filmpjes die ik gemaakt heb kan je onder "Filmpjes"in het menu vinden.

 

 

Naar boven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14-4-2012

GSA weer ophalen uit de stalling

 

Zaterdag de 14e april hebben we de GSA weer uit de winterslaap laten ontwaken.
Om twaalf uur was ik bij Leon en zijn samen naar de stalling gereden.

Daar stond de GSA onder een laagje stof op ons te wachten. Voor alle zekerheid hadden we een accu mee genomen voor als de orginele accu te zwak zou zijn. Maar na de accu polen weer vast geschroefd te hebben de sleutel om gedraaid en jawel hoor..... na even doorstarten om de benzine weer op te pompen  sloeg de motor aan en liep als een zonnetje.

De auto naar huis gereden en meteen een schoonmaak beurt gegeven. Maandag gaat ze naar de APK en dan is het weer genieten van de GSA.

 

 

 

 

APK 2012

 

 

Maandag de 16e april is de wagen weer goed gekeurd voor een jaar. Dit maal de keuring laten uitvoeren bij de officiele Citroen dealer in Sint Oedenrode. Daar waren ze ook blij verrast door de goede conditie van de gsa.

We kunnen nu dus weer de nodige kilometers rijden en leuke toertochtjes maken.
De 1e toertocht is trouwens de 1e zondag van juni. Het rondje Rooi voor klassiekers, waarvan ook weer een verslagje hier komt net als vorig jaar.

.

 

 

 

 

 

Naar boven